مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟
سرخط خبرها

مراکش، نخستین تیم آفریقایی تاریخ در نیمه‌نهایی جام‌جهانی | روسفیدی قاره سیاه

  • کد خبر: ۱۳۹۳۶۷
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
مراکش، نخستین تیم آفریقایی تاریخ در نیمه‌نهایی جام‌جهانی | روسفیدی قاره سیاه
مراکشی‌ها به نخستین تیم قاره سیاه در ادوار جام‌های جهانی تبدیل شده‌اند که توانسته‌اند تا مرحله نیمه‌نهایی این تورنمنت بالا بیایند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در دیداری پرهیجان و دیدنی، شیر‌های اطلس موفق شدند پرتغال را در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست دهند و به جمع چهار تیم پایانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ صعود کنند؛ افتخاری که تا پیش از این نصیب هیچ تیم آفریقایی نشده بود و حالا مراکشی‌ها به نخستین تیم قاره سیاه در ادوار جام‌های جهانی تبدیل شده‌اند که توانسته‌اند تا مرحله نیمه‌نهایی این تورنمنت بالا بیایند.

ناکامی پرتغال، حتی با رونالدو

دو تیم بازی پربرخوردی را در نیمه اول به نمایش گذاشتند. پرتغال با وجود اینکه در پانزده دقیقه ابتدایی مالک توپ و میدان بود و روی دروازه مراکش فشار می‌آورد، موفق به خلق موقعیت جدی و بازکردن دروازه آن‌ها نشد. شیر‌های اطلس در طرف دیگر به‌آرامی خود را در زمین مسابقه پیدا کردند و دوبار با ارسال از کناره‌ها، یوسف النصیری دروازه کاستا را تهدید کرد، اما در گل‌زنی ناکام بود، تا اینکه سرانجام چنددقیقه مانده به پایان نیمه نخست، قفل دروازه‌ها باز شد.

در دقیقه ۴۲ عطیات ا... توپ را در نزدیکی نقطه پنالتی برای یوسف النصیری ارسال کرد و او با پروازی بلند توپ را وارد دروازه پرتغال کرد تا مراکش ۱ بر ۰ از حریف پیش بیفتد. در ادامه ضربه بازیکنان پرتغال از جناح راست به تیر افقی دروازه خورد، ولی در ادامه نتوانستند از توپ برگشتی استفاده کنند. در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول هم سرنگونی برونو فرناندز در محوطه جریمه با اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی پرتغال همراه شد، ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت و با دمیدن در سوتش پایان نیمه را اعلام کرد.

در نیمه دوم پرتغالی‌ها که همه‌چیز را ازدست‌رفته می‌دیدند، سراپا حمله شدند و فرناندو سانتوس، مربی پرتغال، کریستیانو رونالدو، رافائل لیائو و بقیه عناصر هجومی تیمش را به میدان فرستاد تا به سرنوشت بزرگانی مثل اسپانیا و بلژیک که پیش از این به دست مراکشی‌ها از جام حذف شده بودند، دچار نشود. با وجود این، سلسائوی اروپا هرچه زد، به در بسته خورد و حتی اخراج یک بازیکن مراکش در دقایق پایانی بازی و ده‌نفره‌شدن تیم آفریقایی هم کمکی به یاران رونالدو نکرد و درنهایت این مراکشی‌های سخت‌کوش بودند که با خلق یک شگفتی دیگر، با تک‌گل نیمه اولشان پیروز میدان شدند و به مرحله نیمه‌نهایی این تورنمنت صعود کردند.

سد نفوذناپذیر مغربی‌ها

بدون‌شک مهم‌ترین عاملی که شاگردان ولید الرکراکی را در بازی دیشب و تا اینجای جام به موفقیت رسانده، دفاع مستحکم و نفوذ‌ناپذیر آن‌هاست. مراکش تا پیش از دیدار دیشب، رکورد تعداد کلین‌شیت در این دوره جام‌جهانی را با سه کلین‌شیت در اختیار داشت و واکنش‌های عالی دروازه‌بان این تیم، یعنی یاسین بونو، باعث شد که حالا این تیم با چهار کلین‌شیت، از این نظر هم آمار خودش را بهتر کند. نکته جالب درباره شیر‌های اطلس این است که با وجود رفتن بازی قبلی آن‌ها به ضربات پنالتی، دروازه این تیم آفریقایی حتی در ضربات پنالتی هم باز نشده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->